Short&Cheap: new Container Market Survey Russia
Исследования | Компании | Контейнеры | Логистика | Новости | Срочные новости | Апрель 01, 2013, 9:29
The survey begins with the study of the rail market segment – the smaller market segment.
The report states the container transportation is growing faster than the whole of the rail freight market, yet the growth in 2012 was below the expected level. The increase in terms of TEU made up 9,4%. In terms of rail tariff paid to the Russian Railways OAO the market grew by almost 8%.
The survey offers indepth analyses of container traffic in all trades, giving the market profiles by the correlations of loaded and empty, by commodity groups, by trades and distances, by operators and shippers.
The situation developing in the area of equipment supply and demand is also given substantial attention. The segment of rail container transportation is developing as more efficient compared to other rail freight market segments. The equipment turnover – both containers and rail platforms – is getting faster, which lies in sharp contrast with the trends observed in the rest of the industry (the subject of deteriorating efficiency of rail traffic management is the subject of another survey to be released shortly – “Rail Rolling Stock: the Balance of Supply and Demand on the Market”.
The second part of the survey is giving detailed statistics on the sea ports container terminals’ turnover. The altogether terminals’ handling in Russia grew by 7,7%. The growth was uneven: while the terminals in the Caspian sea basin grew the fastest – by almost a third, those of Azov and Black Sea basins only grew by 1,7%. Competition between the terminal operators and between the lines is toughening and drives the market development. With new major terminals developing operations in the Baltic sea region the market got reshaped considerably.
Price $1,2 th
The container market growth is expected to slow down in 2013, although there are certain growth points, particularly in the rail segment.
THE SURVEY CONTENTS:
CONTAINER TRANSPORTATION BY RAIL
GENERAL CHARACTERISTIC BY TRADES
RAILWAYSTATIONS
MOSCOW REGION IS A MAJOR GROWTH POINT
ROLLINGSTOCK: SUPPLYANDDEMAND
SEA CONTAINER TERMINALS CONTAINER TURNOVER
LINER OPERATORS – DEEPSEA AND FEEDER LINES. COMPETITION DRIVERS
NEVA RIVER MOUTH
NOVOROSSYISK
FAR EAST
CONCLUSIONS
Price $1,2 th
In all columns, except e-mail, enter “Container Market Survey”
Visa, mastercard, webmoney or yandex money. Please check the rules
Release date March 18, 2013
info@infranews.ru
+7 495 9409061
+7 812 6451061
Новости по теме
-
Рынок перевозок в танк-контейнерах по итогам первого квартала 2024 года
Исследование танк-контейнерного рынка России по итогам первого квартала 2024 года
-
Контейнерный отчет по итогам I квартала 2024 года
Всё о рынке контейнерных перевозок по итогам первого квартала 2024 года. Мировой рынок, железнодорожные перевозки, морской фронт.
-
Расходы на оперирование судном: структура, динамика, тенденции, прогнозы
Исследовательское агентство InfraNews завершило работу над отчетом по структуре и динамике расходов на оперирование судном
Свежие новости
-
Hub Shipping расширил географию морских сервисов новым маршрутом из Южной Америки в Россию
Компания Hub Shipping, выступающая агентом линейного перевозчика REEL SHIPPING (ОАЭ), сообщила о расширении географии своих маршрутов: с 24 апреля суда компании начали заходить в столицу Аргентины — Буэнос-Айрес
-
Объемы мирового контейнерного рынка по-прежнему на коронакризисных максимумах
В разрезе ключевых региональных сегментов рынка рекордсмены роста – азиатский экспорт и североамериканский импорт
-
Перевозка контейнеров по сети РЖД за январь-апрель 2024 года выросла на 9%
Перевозка груженых контейнеров с начала года увеличилась на 7,6% год к году и составила 1,86 млн TEU, всего перевезено 26,8 млн тонн грузов (+8,9%)
-
«Сухой порт Южноуральский» совместно с «Русагротэк» отправили первый контейнерный поезд в Китай
Общее время в пути оценивается в 14 суток, в составе поезда – 70 сорокафутовых контейнеров
-
Угроза дефицита вместимости из-за кризиса в Красном море преувеличена
В феврале UNCTAD выпустил отчет, посвященный кризису в связи с перебоями судоходства в двух ключевых каналах – Панамском и Суэцком. По приведенным в отчете данным средняя скорость контейнеровозов составляла до начала хуситского кризиса в Красном море 14,6 узлов, в январе она выросла до 16,1 узлов, а в феврале обратно сократилась до 15,4 узлов